BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 2, 2012

GADISKU




Gadis yang aku sayangi
adalah pencinta Tuhannya
yang mengalir cinta, takut dan harap
yang menguasai perjalanan hidupnya
dari waktu ke waktu
dari hari ke hari
sehingga perjanjian
diantara jasad dan nyawanya
berakhir

Gadis yang aku rindui
adalah Gadis yang mata dan wajahnya
terpancar Nur Iilahi
lidahnya basah dengan zikrullah
sentiasa membesarkan Allah

Gadis yang aku cintai
yang menutup auratnya
dari pandangan mata ajnabi
kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya
disanjung tinggi
penduduk langit dan bumi

Gadis yang aku impikan
adalah yang mendekatkan
hatiku yang telah jauh
kepada Ar Rahman, Ar Rahim
namun aku tiada di sana
kerana aku dilamar kebendaan dunia

Gadis yang ku kasihi
yang bersyukur pada apa yang ada
yang bersabar pada yang tiada
cinta pada hidup yang sederhana
yang tidak bermata benda

Gadis yang aku sukai
menjadi dian pada dirinya sendiri
menjadi pelita

Sesungguhnya Gadis yang selalu
berada di dalam doaku
adalah engkau.....

*Sebenarnya aku tak tahu siapa penulis sajak ini..
Apa yang aku tahu, aku telah terima sajak ini sepuluh tahun lalu,
dari insan paling aku cintai...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts